Kontrolowane podnoszenie uprawnień dla użytkowników w PAM360


PAM360 to rozwiązanie do nadawania dostępów w sposób kontrolowany przez administratorów dla użytkowników końcowych oraz zapewnia dokładny audyt, jak i możliwość przeglądania nagranych sesji wykonanych przy pomocy aplikacji.
Dzięki PAM360 w prosty sposób możemy zapisywać hasła w repozytorium oraz wykorzystywać je do połączeń zdalnych lub współdzielić swoje hasła z innymi użytkownikami oraz nadawać im dostęp do urządzeń.
Dodatkowo dzięki temu rozwiązaniu jesteśmy w stanie dla połączenia RDP oraz od niedawna również dla połączeń z urządzeniami Linux podnieś uprawnienia dla zwykłego konta użytkownika i nadać mu uprawnienia administratora na określony czas oraz dla określonych aplikacji.
Istnieje również możliwość integracji rozwiązania PAM360 z aplikacją Service Desk Plus dzięki czemu wszelkie próby połączeń będą poprzedzone oknem dialogowym, do którego należy wprowadzić ID ticketu aby można było takie połączenie wykonać. Pozwoli to na dokładniejsze sprawdzanie przez aplikację czy dane zgłoszenie o nadaniu podniesionych uprawnień zostało rozpatrzone pozytywnie przez inne osoby w organizacji oraz użytkownik uzyska dostęp tylko w przypadku, gdy np. Dane zgłoszenie posiada status “Resolved”.
Możemy również wykorzystać ten proces w przypadku, kiedy firmy outsourcingowe potrzebują uzyskać dostęp do naszej infrastruktury i w sposób kontrolowany weryfikować, kiedy wykonywali połączenia, dla jakich aplikacji uzyskają oni uprawnienia, oraz na jak długo udzielamy im takiego połączenia, dzięki czemu mamy też jasny audyt z tego, co zostało przez nich wykonane.
Funkcja ta nazywa się Self service privilege elevation, a sama konfiguracja nie należy do skomplikowanych procesów.
Aby można było podnieść uprawnienia i nadać uprawnienia administratora na określone aplikacje należy posiadać konto z takimi uprawnieniami na komputerze lokalnie lub posiadać konto użytkownika z takimi uprawnieniami w domenie.
Aby funkcja mogła zostać zrealizowana, wymagana jest również instalacja agenta na maszynie, gdzie takie uprawnienia chcemy podnosić. Po zainstalowaniu agenta i skomunikowaniu go z rozwiązaniem PAM360 podczas uruchamiania aplikacji z rozszerzeniem CMD, EXE, MSI, MSC, oraz BAT na urządzeniach Windows pokaże nam się dodatkowe pole do wybrania, czyli “Run as PAM360 Privileged Account”.
Natomiast aby można było tą operację wykonać, należy wpierw w aplikacji PAM360 skonfigurować, dla których aplikacji będziemy chcieli zezwolić na takie rozwiązanie.
W prosty sposób przy pomocy Powershell należy wykonać polecenie “Get-FileHash” oraz podać odpowiednią ścieżkę do aplikacji, a następnie dodać ją do narzędzia do kontroli zdalnej.
Ostatnim krokiem jest ustawnie przy pomocy, jakiego konta aplikacja będzie podnosiła uprawnienia oraz dla jakich aplikacji będzie to robiła.
Po wykonaniu wszystkich powyższych kroków jesteśmy w stanie uruchomić jedną w wybranych aplikacji na komputerze i korzystać z niej jako użytkownik uprzywilejowany. Oczywiście możemy również skonfigurować opcję access controll, dzięki czemu użytkownicy nie będą posiadali stałego dostępu do uprawnień administratora a tylko za zgodą odpowiednich użytkowników oraz na określony przez nich czas.
Jest to jedna z funkcji, które posiada aplikacja PAM360 natomiast jeżeli chcesz poznać więcej możliwości tego rozwiązania, to zapraszam do kontaktu z naszym działem sprzedaży!
Kompleksowy system do zarządzania usługami IT, który usprawnia procesy i zwiększa efektywność zespołu.
Zaawansowane narzędzia do monitorowania bezpieczeństwa i audytu, które chronią Twoją infrastrukturę.
Proaktywne monitorowanie całej infrastruktury IT z jednego miejsca dla maksymalnej wydajności.
Centralne zarządzanie użytkownikami i uprawnieniami w środowisku Windows z pełną kontrolą.
Unified Endpoint Management – kompleksowe zarządzanie wszystkimi urządzeniami w organizacji.
Unified Endpoint Management – kompleksowe zarządzanie wszystkimi urządzeniami w organizacji.
Profesjonalne wdrożenia IT – od planu do gotowego rozwiązania dopasowanego do Twoich celów. Przeprowadzamy kompleksowe implementacje systemów, dbając o każdy detal – od analizy potrzeb, przez konfigurację, po finalne uruchomienie i wsparcie.
Dostępne wdrożenia:
Ekspercka ocena środowiska IT – zyskaj wiedzę, która pozwoli Ci podejmować lepsze decyzje. Analizujemy Twoje systemy, procesy i konfiguracje, by wskazać obszary do optymalizacji, wzmocnić bezpieczeństwo i dopasować technologię do celów biznesowych.
Dostępne audyty:
Podnieś kompetencje swojego zespołu – inwestuj w praktyczną wiedzę, która zwiększa efektywność. Prowadzimy warsztaty i kursy dopasowane do Twojego środowiska, dzięki którym pracownicy nauczą się w pełni wykorzystywać potencjał posiadanych narzędzi i technologii.
Dostępne szkolenia:
Profesjonalna pomoc, gdy jej potrzebujesz – zapewnij sobie spokój i ciągłość działania systemów. Nasz zespół ekspertów gwarantuje szybką reakcję i skuteczne rozwiązywanie problemów, minimalizując przestoje i wspierając Twój zespół w codziennych wyzwaniach.
Dostępne wsparcie: