5 nowości w systemie ServiceDesk Plus

W ostatnim czasie pojawiła wersja ServiceDesk Plus 14500, która wnosi wiele nowości do znanego wszystkim systemu. Poniżej prezentujemy kluczowe,  nowo dodane funkcjonalności, które dodatkowo usprawnią pracę w systemie.  

Ulepszenia strony głównej

W najnowszej wersji systemu administrator ma możliwość zarządzania widocznością zasobów dla techników. Funkcję tę można ustawić w panelu administratora: Administracja -> Role -> opcja Zezwalaj technikowi na przeglądanie zarządzania zasobami”. Uruchomienie tej opcji umożliwi technikom przeglądanie i zarządzanie zasobami z zakładki Strona główna. 

Screen systemu - dot. ulepszenia strony głównej
Screen systemu - dot. ulepszenia strony głównej
Screen systemu - dot. ulepszenia strony głównej

Dodatkowe pola dla zadania

Od teraz możliwe jest zdefiniowanie dodatkowych pól, które będą dostępne w szablonie zadania.  Aby je dodać, należy podążać następującą ścieżką: Administracja -> Dostosowanie -> Dodatkowe pole -> zakładka Zadanie. Do wyboru są różne typy pól, takie jak: pojedyncza linia, wiele linii, listę wyboru, pola numeryczne, dziesiętne oraz datę/godzinę. 

Screen systemu SDP - dodatkowe pola dla zadania

Zaawansowane wyszukiwanie globalne

Funkcja „Search Across” w ramach wyszukiwania globalnego umożliwia użytkownikom na przeszukiwanie informacji w różnych modułach i zbieranie wyników w jednym oknie. 

 

Obecnie technicy mają dostęp do przeszukiwania następujących zasobów:

  • zgłoszenia,
  • zarchiwizowane zgłoszenia,
  • rozwiązania,
  • użytkownicy,
  • zasoby.  
Screen systemu SDP - zaawansowane wyszukiwanie globalne

Ulepszenia raportów

W najnowszej wersji systemu moduł raportów został znacznie ulepszony. Teraz oferujemy  m.in. 

  • Możliwość eksportowania, planowania oraz wysyłki raportów przez e-mail w formatach DOC, DOCX i XML. Warto zaznaczyć, że format XML jest dostępny wyłącznie dla raportów tabelarycznych i zapytań.  
Screen systemu SDP - ulepszenia raportów
  • Opcję włączenie/ wyłączenie zaplanowanych raportów.
Screen systemu SDP - ulepszenia systemu
  • Prawo administratora do zawieszenia lub przywrócenia wszystkich zaplanowanych raportów.
Screen systemu - ulepszenia raportów
  • Konfigurację lokalizacji zapisu dla zaplanowanych raportów.
Screen systemu SDP - ulepszanie raportów
  • Intuicyjne przeniesieni do odpowiedniego widoku listy po kliknięciu na wykres raportu – dotycz to wykresów z danymi związanych z żądaniami i zasobami. 
Screen systemu SDP - ulepszanie raportów

Udoskonalenie dostępu do harmonogramów niestandardowych

W panelu administratora znajduje się opcja dostępu do harmonogramów niestandardowych. Ścieżka to: Administracja -> Automatyzacja -> Harmonogramy niestandardowe 

 

Administratorzy mają możliwość uruchamiania harmonogramów w różnych cyklach: dzienne, tygodniowe, miesięczne i roczne. Podczas konfiguracji wystarczy wybrać odpowiedni zakres powtarzania i skorzystać z opcji zaawansowanych.  

 

Co więcej, niestandardowe harmonogramy mogą być ustawione do niekończącego się cyklu, zakończenia po pewnej liczbie powtórzeń lub zakończenia w wyznaczonym dniu.  

Screen systemu SDP - udoskonalanie dostępu do harmonogramów niestandardowych

To tylko wybrane funkcjonalności, które zadebiutowały  w najnowszej wersji narzędzia ServiceDesk Plus. Pełen zakres nowości i dokładne informacje znajdziecie tutaj: 

https://www.manageengine.com/products/service-desk/on-premises/readme.html 

  • Produkty
  • Usługi
  • Partnerzy
  • O nas
  • Baza wiedzy
  • Kariera
  • Wydarzenia