Log360- poznaj wersje produktu

Baner LOG360 ManageEngine

Czy wiesz, że w grupie produktów ManageEngine znajduje się system klasy SIEM? LOG360 to kompleksowe rozwiązanie, które występuje zarówno w wersji lokalnej jak i Cloud. Poznaj lepiej produkt i zobacz, jakie różnice występują między oferowanymi wersjami.  

Czym jest LOG360?

ManageEngine Log360 jest kompleksowym rozwiązaniem SIEM, które pomaga przedsiębiorstwom każdej wielkości zwalczać zagrożenia i łagodzi ataki na systemy informatyczne dzięki funkcjom analizy zagrożeń, korelacji zdarzeń, monitorowania integralności plików, audytu urządzeń sieciowych i monitorowanie aktywności użytkowników. Pozwala chronić infrastrukturę informatyczną i nią zarządzać w wersji on-premise, w chmurze lub obu – Log360 ma wszystko pod kontrolą. Jest to proste w implementacji oprogramowanie, posiadające scentralizowaną konsolę do zarządzania wieloma środowiskami w oparciu o model pay only (opłata jednorazowa) oraz for what you use (opłata za moduły z których chcemy skorzystać).

Czym jest LOG360 Cloud?

Log360 Cloud to oparte na chmurze rozwiązanie do zarządzania i przechowywania logów z Twojej infrastruktury IT. To rozwiązanie pozwala zespołom bezpieczeństwa zarządzać logami z chmury, pomagając im osiągnąć cele związane z bezpieczeństwem i zgodnością IT.

Wersja Cloud – co może nam zaoferować?

LOG360 Cloud pozwala nam na zbieranie logów ze zróżnicowanych serwerów i urządzeń za pomocą agenta dla systemu Windows. Przetwarza je ze średnią częstotliwością 22 000 logów na sekundę, a dla zdarzeń częstotliwość oscyluje od 2148 do 5833 zdarzeń na sekundę. Formatami logów akceptowalnymi przez wersję Cloud jest format Windows oraz syslog.

Wersja Cloud pozwala również na ostrzeganie w czasie rzeczywistym o nieprawidłowościach oraz wysyłanie tego powiadomienia drogą mailową. Oferuje również ostrzeżenia dotyczące zgodności i pozwala na przesyłanie ticketu do zewnętrznego systemu help desk, ułatwiając częściową automatyzację procesu.

Ważną funkcją są predefiniowane raporty, które przedstawiają dokładne informacje o urządzeniach w naszej infrastrukturze np. o zmianach rejestru, o chmurze oraz o zewnętrznych zagrożeniach na infrastrukturze chmurowej.

LOG360- predefiniowane raporty

Dodatkowo możliwe jest podejrzenie raportów dotyczących trendów, raportów dotyczących aktywności użytkowników uprzywilejowanych oraz raportów dotyczących zgodności z przepisami takimi jak GDPR.

Wersja On-premise – co może nam zaoferować?

Wersja On-premise jest bardziej rozbudowana – zawiera w sobie możliwości wersji Cloud i rozszerza o nowe funkcjonalności. Pierwszą rzucającą się w oczy różnicą jest korzystanie z LOG360 bez konieczności instalacji agenta. W pełni pozwala na międzyplatformowe zbieranie logów oraz na ich importowanie, filtrowanie oraz na niestandardowe parsowanie.

Logi przetwarzane są z częstotliwością od 20 000 do 25 00 logów na sekundę, a dla zdarzeń częstotliwość wynosi 2000 zdarzeń na sekundę. Wspierany jest dowolny format logów, w tym format AWS EC2.

W Log360 rozwinięta została kwestia wsparcia. Wspiera aplikacje takie jak Microsoft IIS Web Server, FTP, Apache i wiele innych. Dzięki temu pozwala na zbierania logów z dowolnych aplikacji, w tym z aplikacji bazodanowych (Oracle Audit, MS SQL Server), firewalli, IDS/IPS, aplikacji antywirusowych, mailowych, skanerów podatności oraz ujednoliconymi rozwiązaniami do zarządzania zagrożeniami. Umożliwia również wykrywanie zagrożeń w czasie rzeczywistym oraz przesyłanie informacji o zagrożeniu drogą mailową oraz SMS. Ponadto LOG360 zawiera moduł zarządzania incydentami oraz pozwala na podpięcie skryptu który rozwiąże pojawiąjący się alert, co przekłada się na automatyzację pracy.

Dodatkowo wersja zawiera rozbudowane, predefiniowane raporty które pomogą w zarządzaniu. Pozwala również na tworzenie własnych raportów, co umożliwia dostosowanie sekcji raportowania do swoich potrzeb. Dzięki temu możemy zapisać wynik wyszukiwania jako raport, co pozwala w prosty sposób stworzyć raport z interesującymi nas kryteriami.

Bardzo ważną funkcją jest korelacja zdarzeń. Dzięki temu możliwe jest stworzenie korelacji, która wykrywa zagrożenia w sieci i niweluje je. Dzięki tworzeniu wzoru ataków jakie nastąpiły w sieci jest w stanie szybciej i sprawniej chronić sieć przed nieautoryzowanymi działaniami.

LOG360- korelacja zdarzeń

LOG360 pozwala na elastyczne archiwizowanie logów, ich szyfrowanie oraz retencję.

Porównanie wersji produktu

Nazwa funkcji Opis funkcji Wersja On-premise Wersja Cloud

Zbieranie logów

Agent Oprogramowanie umożliwiające zbieranie danych z urządzeń Niepotrzebny – wersja On-premise nie wymaga instalowania agenta Potrzebny
Międzyplatformowe zbieranie danych Zbieranie danych z dowolnego systemu Pełna Częściowa – logi z systemu Linux zbierane są za pomocą agenta na systemie Windows
Wsparcie serwerów/ urządzeń heterogenicznych Tak Tak
Importowanie logów Tak Nie
Okresowe importowanie logów Możliwość ustalenia w jakich godzinach zbierane są logi z systemu Tak Nie
Filtrowanie logów Tak Nie
Niestandardowe parsowanie i indeksowanie logów Tak Nie
Częstotliwość zbierania logów Od 20 000 do 25 000 logów na sekundę a dla zdarzeń częstotliwość wynosi 2000 zdarzeń na sekundę 22 000 logów na sekundę a dla zdarzeń częstotliwość oscyluje od 2148 do 5833 zdarzeń na sekundę

Wspierane formaty logów

Windows event log Zdarzenia na systemie Windows Tak Tak
Syslog Tak Tak
Dowolny format z niestandardowym parsowaniem i indeksowaniem Tak Nie
AWS EC2 Tak Nie

Wspierane aplikacje

Aplikacje licencjonowane [Microsoft IIS Web Server, FTP Server (W3C logs), Apache Web Server, DHCP Windows, DHCP Linux] Tak Nie
Aplikacje bazodanowe [Oracle Audit, MS SQL Server] Tak Nie
Dowolna aplikacja z niestandardowym parsowaniem i indeksowaniem Tak Nie

Inne wspierane urządzenia

Niestandardowe urządzenia [IBM AS400 (iSeries), Vmware] Tak Nie
Niestandardowe urządzenia

·        Firewall

·        Systemy detekcji włamań/ Systemy zpobiegania włamań (IDS/IPS)

·        Aplikacje antywirusowe

·        Aplikacje pocztowe oraz sieciowe

·        Skanery podatności

·        Ujednolicone rozwiązania zarządzania zagrożeniami

o   Symantec DLP

o   FireEye

o   Symantec Endpoint Solution

Tak Nie

Ostrzeżenia i powiadomienia

Ostrzeżenia w czasie rzeczywistym Tak Tak
Powiadomienia – email, SMS Tak Tylko mailowo
Automatyczne włączanie skryptów  jako odpowiedź na ostrzeżenie Tak Nie
Ostrzeżenia zgodności Tak Tak
Wbudowany system zarządzania incydentami Tak Nie
Przesyłanie ticketów do zewnętrznego systemu help desk Tak Tak

Monitorowanie zagrożeń

Ostrzeżenia w czasie rzeczywistym dotyczący globalnych adresów IP znajdujących się na czarnej liście Tak Nie

Raporty

Monitorowanie integralności plików Tak Nie
Raporty „Canned” Zwięzłe, sformatowane raporty Tak Nie
Własne raporty Tak Nie
Zaplanowane raporty Tak Nie
Dystrybucja raportów drogą mailową Tak Nie
Raporty w formatach PDF, CSV oraz HTML Tak Tylko format PDF i CSV
Przejście do surowych logów Tak Nie
Raporty trendów Tak Tak
Raporty monitorujące aktywność użytkowników uprzywilejowanych Tak Tak
Wyszukiwanie logów
Zaawansowane szukanie logów z wykorzystaniem logicznych typów danych, wildcard’ów, wyszukiwaniu po grupie, zasięgu oraz frazy Tak Tak
Wyszukiwanie sformatowanych logów Tak Tak
Wyszukiwanie surowych logów Tak Nie
Zapisywanie wyniku wyszukiwania jako raportu i ostrzeżenia Tak Nie

Raporty zgodności

Raporty „Canned” Tak Tak
Dostosowywanie istniejących raportów Tak Tak
Tworzenie nowych raportów zgodności Tak Tak
PCI-DSS Tak Tak
HIPAA Tak Tak
FISMA Tak Tak
SOX Tak Tak
GLBA Tak Tak
ISO 27001 Tak Tak
GDPR Tak Tak
CCPA Tak Tak

Korelacja zdarzeń w czasie rzeczywistym

Korelacja zdarzeń Tak Nie
Filtry kolumnowe do budowania zasad korlacji Filtr kolumnowy to filtr pozwalający budować zapytania za pomocą gotowych zapytań Tak Nie
Predefiniowane zasady detekcji zróżnicowanych ataków, w tym ransomware, bruteforce itp Tak Nie
Monitorowanie sesji użytkownika Tak Nie
Monitorowanie integralności plików
Raporty monitorowania integralności plików Tak Nie
Harmonogram raportów Tak Nie
Ostrzeżenia podczas krytycznych zmian na plikach/folderach w czasie rzeczywistym Tak Nie
Ścieżka audytu zmian na plikach/folderach Tak Nie

Archiwizacja logów

Elastyczna częstotliwość archiwizacji Tak Nie
Elastyczna retencja logów Pozwala na sprawdzenie  o tym, kto, z kim i kiedy się łączył Tak Nie
Szyfrowanie logów Tak Nie

Możliwości dostosowania produktu

Widok oparty na użytkownikach Tak Tak
Tablice z danymi oparte na użytkownikach Tak Nie
Rebranding Tak Nie

Zarządzanie użytkownikiem

Dostęp oparty o obszar i użytkownika Tak Tak
Uwierzytelnianie użytkowników w Active Directory Tak Nie
Uwierzytelnianie użytkowników na podstawie serwera RADIUS Tak Nie

Wymagania systemowe

Baza danych (PostgreSQL/MySQL) Tak Nie
Wsparcie systemów Windows oraz Linux Tak Agent dostępny jest tylko na platformę Windows
64-bitowy system Tak Tak

Wycena

Podstawa wyceny Bazowana na liczbie serwerów, urządzeń oraz aplikacji Bazowana na ilości miejsca zajmowanego przez logi
Licencjonowanie roczne Tak Tak
Licencjonowanie wieczyste Tak Nie

Dzięki aplikacji LOG360 jesteśmy w stanie skutecznie badać sieć oraz zbierać logi. Wersja On-premise oferuje bardzo dużo funkcji skierowanych do firm z dużą ilością urządzeń takich jak firewall itp. Dzięki temu umożliwia nam automatyzację, która pozwala na szybką reakcję i poradzenie sobie z problemem podczas gdy nie ma nas przy komputerze. Natomiast wersja Cloud jest wersją mniejszą i zdecydowanie sprawdzi się w sieci opartej głównie na chmurze. Umożliwia podstawowe funkcje aplikacji typu SIEM wystarczające do podstawowych operacji. Podsumowując, przewagą wersji Cloud jest cena – produkt ten jest tańszy. Dlatego jeśli nie potrzebujemy tak wielu opcji jakie oferuje wersja On-premise to jest to idealne rozwiązanie dla firm.


Poznaj LOG360

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Produkty
  • Usługi
  • Partnerzy
  • O nas
  • Baza wiedzy
  • Kariera
  • Wydarzenia