Wdrożenie ServiceDesk Plus w SWPS – case study

Baner do artykułu z case study wdrożenia ServiceDesk Plus w Uniwersytecie SWPS

Przedstawiamy case study z wdrożenia systemu helpdesk ManageEngine, czyli ServiceDesk Plus w Uniwersytecie SWPS. Organizacja poszukiwała rozwiązania, które ujednolici system przyjmowania zgłoszeń, zarządzania użytkownikami, a także usługami w środowisku IT. Co przesądziło o wyborze tego systemu? Jak dzisiaj funkcjonuje uniwersytet? I jak przebiegło wdrożenie? 

Bohater: Uniwersytet SWPS

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny to utworzona w 1996 roku uczelnia niepubliczna z siedzibą w Warszawie. Prowadzi wydziały zamiejscowe we Wrocławiu, Poznaniu, Sopocie i Katowicach.


Logotyp Uniwersytetu SWPS

Potrzeba: ujednolicenie systemów informatycznych oraz redukcja obiegu dokumentów papierowych

SWPS nie korzystał z żadnego systemu służącego do obsługi zgłoszeń. Wraz ze wzrostem liczby maszyn, użytkowników, a także usług świadczonych przez zespół HelpDesk SWPS, rosła też potrzeba ujednolicenia systemów informatycznych i redukcja obiegu dokumentów papierowych na korzyść elektronicznych. Zaczęto szukać rozwiązania, które ujednolici system przyjmowania zgłoszeń, zarządzania użytkownikami i usługami w środowisku IT.

Rozwiązanie: ServiceDesk Plus

Najlepszym rozwiązaniem dla uniwersytetu okazał się helpdesk od ManageEngine, czyli ServiceDesk Plus. To oparty na przeglądarce internetowej kompleksowy system Helpdesk, zgodny z biblioteką ITIL.


Nowy system zapewnił większą przejrzystość realizowanych zleceń oraz łatwy dostęp do historii zgłoszeń.
Intuicyjność narzędzia stała się atutem i spotkała się z uznaniem całego zespołu. Administratorzy przyznają, że wdrożenie ServiceDesk Plus było pierwszym (i chyba najważniejszym) krokiem do ujednolicenia i usprawnienia działań zespołu HelpDesk.

Dowiedz się więcej o helpdesku ServiceDesk Plus

„ServiceDesk Plus to narzędzie, którego wszechstronne zastosowanie stało się odpowiedzią na potrzeby zespołu HelpDesk Uniwersytetu SWPS. Atutem była większa wydajność w stosunku do testowanych w tym samym czasie innych rozwiązań o podobnym charakterze”.

Lech Opacki, Kierownik Sekcji Wsparcia IT Uniwersytetu SWPS

Wdrożenie ServiceDesk Plus w Uniwersytecie SWPS

W trakcie wdrożenia systemu przeszkolono 11 osób z zespołu HelpDesk (8 serwisantów z oddelegowanymi uprawnieniami oraz 3 administratorów systemu). Dzięki wielu rozmowom na temat funkcjonalności i oczekiwań zespołu, udało się zaproponować dopasowany model rozwiązań oraz „przenieść” dotychczasowe procedury papierowe do systemu. Kluczowym okazało się zamodelowanie już istniejących procesów budżetowania, inwentaryzacji oraz zgłaszania wniosków w helpdesku ManageEngine.

Uproszczony został przebieg prac związany ze zgłoszeniami i wnioskami, a zarządzanie uprawnieniami z poziomu ServiceDesk Plus niemalże całkowicie wyeliminowało obieg dokumentów papierowych. Wdrożono także system tworzenia dokumentacji w ServiceDesk Plus, czyli Resource Protocol. To moduł będący wsparciem podczas wypełniania protokołu zdawczo-odbiorczego sprzętów IT oraz nie-IT (np. smartfonów).

Skala wdrożenia systemu

0
użytkowników
0
urządzeń fizycznych
0
instancji wirtualnych

Zakres odpowiedzialności helpdesku ManageEngine, ServiceDesk Plus:

  • rejestracja wszystkich szczegółów Wniosków o Usługę, Incydentów/Awarii,
  • priorytetyzacja oraz kategoryzacja zgłoszeń – odpowiednia klasyfikacja zapewnia zrealizowanie wniosków w optymalnym czasie,
  • procesy budżetowe (zakup nowego sprzętu z budżetu Uczelni, Grantu, podsumowanie wniosków i szacowanie kosztów budżetowanych zasobów),
  • inwentaryzacja sprzętów katalogowanych i zarządzanych przez SDP,
  • wprowadzanie nowego sprzętu do obiegu Uczelni,
  • zapewnienie użytkownikom dostępu do aktualnej informacji o stanie realizacji zgłoszeń.






  Thank you for Signing Up

.k

Please correct the marked field(s) below.
Imię
*


1,true,1,First Name,2
Nazwisko *


1,true,1,Last Name,2
E-mail kontaktowy *


1,true,6,Contact Email,2
*

4,true,4,zgoda_dane_osobowe_DZP,2Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych przez MWT Solutions S.A.
*

4,true,4,zgoda_marketing_DZP,2 Wyrażam zgodę na przesyłanie przez MWT Solutions S.A. informacji marketingowych i handlowych na podany adres e-mail.


*

* Pola wymagane






















Chcesz przeczytać całe case study? Zapisać na dysku? Wysłać przełożonemu lub współpracownikom? Zapisz się do newslettera i pobierz case study.

Jesteś zainteresowany wdrożeniem

systemu w swojej organizacji?

Skontaktuj się z nami!

sprzedaz@mwtsolutions.ue
+48 61 622 23 94

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Produkty
  • Usługi
  • Partnerzy
  • O nas
  • Baza wiedzy
  • Kariera
  • Wydarzenia