Nowości w module Change Management

Zarządzanie zmianami w infrastrukturze IT jest kluczowym elementem sukcesu w dynamicznie zmieniającym się świecie biznesowym. Oprogramowanie ServiceDesk Plus odgrywa niezastąpioną rolę w zapewnieniu efektywnej obsługi użytkowników oraz rozwiązywaniu problemów związanych z infrastrukturą IT. W poniższym artykule przyjrzymy się zmianom w module Change Management. 

  • Interfejs użytkownika 

     

    Interfejs użytkownika strony prezentującej szczegóły zmian został udoskonalony, aby zapewnić wyższy komfortu i lepszej użyteczność. 

Screen systemu - interfejs użytkownika
  • Uwagi

Teraz wszystkie wcześniej dodane notatki zostaną przeniesione do nowej, przejrzystej zakładki o nazwie “Uwagi”. Umożliwi to łatwiejsze śledzenie, edycję i zarządzanie notatkami związanymi z incydentami lub zadaniami. 

Screen systemu - uwagi
  • Dzienniki pracy i podsumowania zatwierdzeń 

     

    Teraz, dzięki osobnej karcie dla Dzienników Pracy oraz Podsumowań Zatwierdzeń, użytkownicy zyskują jeszcze większą kontrolę nad procesem zmian w infrastrukturze IT. 

Screen systemu - dzienniki pracy
  • Skojarzenia 

Do etapu wydania zmiany, dodaliśmy specjalną podzakładkę o nazwie “Skojarzenia”. Dzięki niej użytkownicy zmiany mają możliwość łatwego powiązania żądań wydania z odpowiednimi żądaniami zmiany, co pozwala na bardziej zorganizowane i efektywne zarządzanie zadaniami. 

Screen systemu - skojarzenia
  • Komentarze statusu i historia zatwierdzeń 

     

    W ramach karty Historii w żądaniach zmian, wprowadziliśmy nowe podkarty, w tym Komentarze Statusu oraz Historię Zatwierdzeń. 

     

    Podkarta Komentarze Statusu umożliwia użytkownikom dokładniejsze śledzenie postępów zmiany, pozwalając na dodawanie i przeglądanie komentarzy dotyczących jej statusu. To znacząco ułatwia komunikację i monitorowanie zmian w organizacji. 

     

    Podkarta Historia Zatwierdzeń zapewnia natomiast kompleksowy przegląd wszystkich zatwierdzeń związanych z daną zmianą. Dzięki temu użytkownicy mogą śledzić, kto, kiedy i dlaczego zatwierdził dane żądanie zmiany, co przyczynia się do pełniejszego zrozumienia procesu. 


Screen systemu - historia zamówień
  • Harmonogram czasu przestoju 

     

    Przestoje, które występują na etapie planowania, zostaną automatycznie uwzględnione w etapie wydania, co eliminuje ryzyko pominięcia ważnych informacji. 

     

    Jednak to jeszcze nie wszystko! Użytkownicy zmiany mają teraz możliwość elastycznego konfigurowania planowanego i rzeczywistego czasu przestojów zarówno na etapie planowania, jak i wydania. To oznacza, że można precyzyjnie określić, ile czasu zostanie poświęcone na przygotowania do zmiany i ile faktycznie zajęło jej wdrożenie. 

Screen systemu - harmonogram czasu przestoju

Inne istotne zmiany

  • Projekty nie można powiązać po przekroczeniu etapu wdrożenia przez żadanie zmiany. 
  • Użytkownicy nie będą mogli wprowadzać żadnych zmian na etapie przesyłania, gdy zmiana osiągnie etap zatwierdzania. 
  • Od tej chwili identyfikator aktywów będzie automatycznie mapowany w polu  Zaangażowane aktywa,  zamiast do pola CIID.
  • Nie jest możliwe ustawić czasu utworzenia przed aktualnym czasem.  
  • Dodatkowe pola można teraz dodawać do dowolnego etapu i odpowiednich szablonów zmian poprzez wybór opcji ‘Administrator > Dostosowanie > Dodatkowe pola > Zmień’.” 
Screen systemu - dodatkowe pola
  • Limit dodatkowych pól tekstowych, numerycznych oraz pól dotyczących daty i godziny został odpowiednio zwiększony do 100, 50 i 50.” ServiceDesk Plus obsługuje teraz moduł UAT (testowanie akceptacji użytkownika) i etapy wydania dla zmian.
Screen systemu - UAT
  • Karty Zadania i Notatki są dostępne we wszystkich etapach żądań zmian. Użytkownicy mogą dodawać sformatowany tekst oraz wspominać innych użytkowników w notatkach, używając znaku @
Screen systemu - notatki
Screen systemu - podgląd wydryku
  • Po najechaniu kursorem na nazwy użytkowników w menu rozwijanym pola Wnioskodawcy zmiany wyświetli się podpowiedź zawierająca nazwę użytkownika, identyfikator pracownika oraz adres e-mail.
  • Komentarze dotyczące zatwierdzenia zostaną wyświetlone na karcie Podsumowanie zatwierdzeniaw sekcji Szczegóły zmiany.
  • Podczas wyszukiwania w polu Zaangażowane aktywa zostanie wyświetlony pełny wynik wyszukiwania.
  •  

Więcej szczegółów znajdziesz pod adresem: https://www.manageengine.com/products/service-desk/on-premises/readme.html#14301

  • Produkty
  • Usługi
  • Partnerzy
  • O nas
  • Baza wiedzy
  • Kariera
  • Wydarzenia